tisdag 4 maj 2010

Imse vimse spindel

Barnsånger sjunger vi förstås en del här hemma och Alice brukar börja göra rörelserna till Imse vimse när hon vill att vi ska sjunga den, men det är inte det jag tänker skriva om utan om de små (och stooora) äckelpäckelspindlarna som har börjat ligga och sola på vår altan. Vår altan är ingen allmän solplats för oinbjudna gäster! Visst är våren och sommaren härlig, men jag hade klarat mig jättebra utan de små krypen! Usch!! Det kryper över hela kroppen bara jag tänker på dem. Man vågar ju inte lämna ett par skor ute på bron nu, de kan ju krypa in i dem.
Någon som kan skicka spindarna en resekatalog med resmål som lockar mer än vår altan?!

1 kommentar:

  1. Haha, jag skickar en resekatalog till dina spindlar och till den gigantiska spindeln som besökte killarnas dusch idag i omklädningsrummet.. Jag brukar inte ha problem med spindlar, men den där var STOOOR! Lutade mig mot dörrkarmen när jag ser något i ögonvrån, 4cm från ansiktet kom han krälandes..

    SvaraRadera