söndag 23 maj 2010

Badbruden gåtränar igen

Det verkar som att Alice har blivit en riktig badtjej. Hon pratar om att bada heeela tiden och tar mig i handen och styr mot badrummet för att se om dörren är öppen så att hon kan ta sig in för att bada. Hon har fått börja sitta med i sin badbalja medan vi duschar och hon blir mer och mer våghalsig i vattnet på många sätt. Hon som varit så rädd för att stå utan stöd har helt plötsligt börjat ställa sig upp i badbaljan av alla ställen. Bra att hon vågar, men en aning stressande för mamman som är rädd att hon ska ramla och slå huvudet i det hårda golvet.


Här sitter hon, tack och lov, ner.

Alice tycker att det är jättekul att ställa sig upp i sängen..

...för att sedan kasta sig bakåt :)

Det går med andra ord framåt med stå/gåträningen för Alice, vilket känns fantastiskt skönt. Jag försöker låta bli att oroa mig för att den pyttelilla hjärnblödning hon hade kan ha ställt till med någon skada, men det är svårt. Hon är ju vår bästaste Alice oavsett om hon går eller inte, men nog är det ju roligare för henne om hon kan springa runt och leka med sina kompisar. Familjen Curman kom hit igår för att grilla med oss och har åkt hem i eftermiddags. Det var nog bra för Alice att få umgås med deras två barn, William och Alice, under en lite längre tid än bara några timmar. Jag tror hon blev lite sporrad av att de springer omkring och efter busandet i sängen då hon kastade sig bakåt från stående har hon inte protesterat högljutt när jag ställt ner henne på golvet utan till och med provat ta några steg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar