torsdag 27 maj 2010

Allt och inget

Alice börjar verkligen bli stor. Hon förstår allt vi säger, så mycket att vi redan nu fått börja prata utrikiska ibland för att hon inte ska förstå. Det går inte att nämna ordet bada eller gå ut om hon just då verkligen vill göra något av det. Hon blir helt vild och ska bara gå till badrummet för att bada alternativt hämtar hon skorna och tjatar om dem tills vi går ut.
Nu sover hon sedan en tid tillbaka också bara en gång per dag, precis som stortjejer gör. Det funkar hur bra som helst, det är sällan hon är gnällig på kvällarna när det närmar sig läggdags. De få gånger hon gnäller överhuvudtaget brukar jag säga "inte ska man väl gnälla" åt henne och hon svarar alltid "nääää" och ser ut som att "ja just ja, man ska ju inte gnälla, det glömde jag" :) Sötungen!

Lilltjejen i familjen vill nog vara stor hon också och kunna hänga med storasyster på hennes upptåg. Tokfian verkar redan nu tro att hon också är stortjej. Inte vill hon ligga ner och sprattla på en filt, hon ska minsann sitta upprätt och spana in allt intressant som händer.

Har väl egentligen inget vettigt att skriva idag.. Sitter och funderar på vad vi ska hitta på när barnen vaknar. Det är soligt, men blåser jättemycket och jag vet inte om vi ska ge oss ut på några längre turer i blåsten då både jag och Alice snorar.. Vi får väl se vad vi orkar med sen när det sovits färdigt. Borde egentligen ha passat på att vila en stund nu när de för en gångs skull sover samtidigt, men Astrid har varit så duktig och sett till att kräkas ner hela mig precis när jag duschat och tagit på mig rena kläder. Bara att börja om från början igen och nu kommer jag förmodligen bara att hinna lägga mig ner innan någon av dem vaknar. Det blir nog en kopp kaffe till istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar