fredag 7 maj 2010

Idag är en bra dag!

Idag är en bättre dag. Jag har inte känt mig less en enda gång :) Jag har haft en natt utan matningar. Visserligen vaknar jag ändå, men jag har inte behövt stiga upp för att göra i ordning flaskan och sedan mata, rapa och byta blöja. Efter frukost och dusch blev jag utkastad hemifrån och fick inte komma tillbaka på minst 3 timmar och med mig skulle jag ha åtminstone lite träningsprylar åt mig själv. Efter att ha varit less, som ni kanske läst, på det mesta igår och vi igårkväll pratat om vad jag vill göra för att börja hitta tillbaka till mig själv och inte bara vara mamma 24/7 så kunde jag direkt utesluta att köpa ett gymkort. Ja för tillfället i alla fall. På den tiden då jag tränade på gym brukade jag oftast ha ett uppehåll under sommaren och nu är det ju snart sommar. Det känns lite slösigt att betala 400 kr/månad (om det nu är det ett gymkort kostar nuförtiden) under sommarmånaderna då jag hellre är utomhus och motionerar. Hem kom jag med ett par löparskor och 2 träningströjor. Det verkar vara kampanjpriser på det mesta som har med löpning att göra just nu. Antar att det beror på att Stadsmaran snart ska springas för många Lulebor. Så till priset av vad ett par löparskor normalt kostar fick jag alltså skorna, de 2 tröjorna och en softshelljacka för utomhusaktiviteter med kidsen. Inte illa va! Förutom det kom jag hem med ett par sköööna jeans, 3 linnen, en kofta och ett par tygskor för en billig penning. Allt till mig själv! Men... jag kunde inte hålla mig från att köpa något till barnen. Jag är hopplös, jag vet. Alice fick lite leksaker att ha i sandlådan, hårklämmor, såpbubblor och en solhatt. Astrid fick nöja sig med en kofta. Är hon snäll kanske hon kan få låna en spade av Alice;)

När jag kom hem packade vi in hela familjen i bilen och åkte in mot stan igen för en promenad runt sjön. Så härligt väder. Lite blåsigt, men skönt.

Efter att ha deppat ihop lite igår blev det en bra dag idag. Alice sover nu, Astrid äter och jag, ja jag sitter här med ett glas vin och känner mig nöjd med dagen :)

2 kommentarer:

  1. Härligt! :)
    Man behöver en sån dag då och då...

    SvaraRadera
  2. Men gud vilken bra dag! Snacka om powershopping ;)

    SvaraRadera