onsdag 19 maj 2010

Smuts

Här är vi riktiga lortgrisar. I alla fall A1. Hon grejar på bland sina älskade stenar hela dagarna och i och med att hon fortfarande kryper överallt så blir hon nog lite extra smutsig. Byxorna är smutsiga och har oftast ett hål eller två på knäna innan dagen är slut, men roligt har hon. Och är man smutsig får man bada och det verkligen ääälskar hon, så mycket att hon pratar om att bada till och med när hon ser det smutsiga vattnet i diket.

I dag har jag också sett till att smutsa ner mig, både frivilligt och ofrivilligt. Först gick Thomas lös med röjsågen längs diket och jag gick efter och försökte samla ihop grenarna i högar. Då blir man inte ren. Dessutom var det varmt så svetten sprutade. När jag duschat och fått på mig rena kläder var det Thomas tur att ta en dusch och låta A1 plaska i badbaljan samtidigt. Medan han gjorde i ordning badbaljan höll jag i A1 som såg till att kissa ner sin nyduschade mamma. In i duschen igen, på med nya kläder och dags att mata A2 som snabbt såg till att kaskadkräkas över mig. Det är nog inte meningen att man ska få vara ren och lukta gott som småbarnsmamma ;)

Smutsiga små byxor.

Man kan ju undra hur vi tänkte när vi gjorde dessa "blomlådor" förra sommaren. Trodde vi att små barn kommer att kunna låta bli de små fina vita stenarna?? Nåja, antingen får vi stå ut med att ha stenarna utspridda över hela altanen eller helt enkelt plocka bort dem. Ett annat alternativ är ju att hoppas på att de blir mindre intressanta när det står krukor där. Nää vem försöker jag lura, precis som att det skulle inträffa ;)

2 kommentarer:

  1. Haha, inte lätt att vara ren ;)Tror nog att stenarna kommer vara populära både med och utan krukor ;)

    Kram Malin
    www.malinslivochbravader.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där! Vi har ju dessutom lera på halva tomten så det är mycket lort på lilla grisen. Men tur att det finns badbaljor!

    Jag som var så avis på ert fina blomarrangemang i somras, nu är jag glad att vi inte härmade er :) Vi ska iofs anlägga en och annan rabatt i sommar och det finns ju en viss risk att donnan kommer att gräva där med sin spaade!

    SvaraRadera