tisdag 30 november 2010

Brandbil och lussebullar

I morse slog det mig att det faktiskt finns ställen som öppnar före 10 så att vi slipper stå här hemma och stampa i timmar innan det är någon idé att åka någonstans. Morgonens otroligt spännande utflykt gick till Ica Maxi. Alice tyckte nog att det var väldigt roligt faktiskt även om man kanske inte tänker på Ica Maxi i första hand när det gäller att aktivera barnen. Vilken lycka att få åka brandbil! Men så tråkigt att behöva åka hem igen sedan.



När vi kom hem fick jag den tokiga idén att baka lussebullar. Jag brukar aldrig ge mig in på jäsdegar när jag är ensam hemma med barnen. Det tar lite för lång tid för att jag ska tro att jag samtidigt som jag bakar kan roa två små, men idag kände jag mig lite wild and crazy. Planen var att ge barnen lunch, fixa degen så att den hinner börja jäsa, lägga båda för att sova och medan de sov skulle jag hinna baka bullarna. Det blir ju sällan som man planerat. Alice somnade som vanligt. Inte Astrid. Förstås. Jag hade inte väntat mig något annat heller. Hon roade sig dock med en handduk tills hon blev trött och jag speedbakade.



Nu är vi några påsar lussebullar rikare och det gick alltså bättre än förväntat, men jag tror det dröjer till nästa gång jag gör om det.

3 kommentarer:

  1. Det var duktigt att du fixade bullar trots att ni fick oväntat besök till och med! Goda bullar var det :)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig vågat sätta Vincent i de där bilarna för jag misstänker att det kommer bli ett sånt JÄLVA TJAT hädanefter i så fall. "Åka bil, åka bil" ropar han redan nu fastän han aldrig fått sitta i dem. -Ja de där kan man åka i, svarar jag och går fort förbi. Elaka mamman är igång igen. ;)

    SvaraRadera