tisdag 16 november 2010

Dan före dan före dan..

..före dan före dan före.. Jag orkar inte ens räkna hur många dan före dan det är kvar. I år är vi tidiga. Första julklappen är inslagen. Mest för att Alice inte ska få syn på den redan nu och säga ha den! Traditionen säger att det ska vara glöggmyskväll när julklapparna slås in så så blev det trots att vi inte ens passerat första advent än.




Vi hittade en förpackning med små glöggflaskor i skåpet och efter att ha velat en stund, inte så ovanligt när det gäller mig, valde jag tillslut havtorn & kanel från 2007. Inget dumt val alls, den var riktigt god! Dricker man glögg måste man naturligtvis äta pepparkakor också. Lite russin hade vi också i skafferiet. Mandel också, men den var oskållad och jag orkade inte skålla dem. Det gör inte mig något, jag brukar ändå inte ha mandel i glöggen. Thomas var inte heller ledsen över utebliven mandel. Tur, för alla måste ju känna sig nöjda med årets första glöggkväll. Alla julsaker, ljusstakar och sånt ligger i kartonger i förrådet, men när jag skulle ta fram ett värmeljus hittade jag ett kvarglömt snöflingespel och vips hade vi allt man behöver.

Jag förklarar härmed glöggsäsongen invigd hos Isakssons.

1 kommentar: