torsdag 4 november 2010

På banan igen

Nu börjar vi vara tillbaka i någorlunda normal form och få lite rutin på saker igen efter allt snorande och hostande. När man har varit hemma så mycket så kommer man knappt ihåg vad man gör för att aktivera sig utanför hemmets väggar. Jag känner mig lite ringrostig när det gäller våra annars så bra fungerande morgonrutiner. Jag vet knappt vad jag ska packa ner i skötväskan. Fast det verkar som att jag lyckats få med det viktigaste i alla fall. I går var vi på öppna förskolan, idag har vi varit på mammafika på Porsön och i morgon blir det en sväng på stan.

Roligast av allt denna vecka blir nog att jag ska på after kidz i morgon :) När har jag lämnat huset utan barn senast?? Det är alldeles för länge sedan. Nu har jag bara ett stort problem, vad ska jag ha på mig? Det är väl kanske det minsta problemet egentligen, men när man mest glider omkring i mjukisbyxor är det inte helt lätt att veta hur man ska klä sig när det inte är lek med barnen som står på schemat. Att jag dessutom fortfarande bär på en hel del kilos övervikt gör inte saken lättare. Jag blev inte mindre förvirrad efter en tur på stan heller. Nåja, det löser sig nog och det ska bli så kul!!

3 kommentarer:

  1. Övervikt, pyttsan heller. Du som är så fin! =)

    SvaraRadera
  2. håller med! Men om man känner att kroppen är annorlunda och att saker inte riktigt sitter där de var så är ju modet perfekt nu! Stor överdel, leggings och skinnjacka är vad folk verkar ha på sig :) Säger jag - trendspanaren hahahahahahaaaaaaaa. Kanske borde starta modeblogg istället för vardagsblogg! :D

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Malin! :) Det är bara du som ser de där extra kilona ;) Och ja, perfekt tid nu när det är bylsigt och leggings ;)

    SvaraRadera