söndag 7 november 2010

Fredag, lördag, söndag

I fredags besökte vi lekparken vid stadsparken innan vi uträttade lite ärenden på stan. Alice som tidigare bara sagt nej och inte så fort vi varit i en lekpark hade jätteroligt.

Hästen var rolig.


Att gunga med Hanna var också skoj.


I lördags var Alice ute och kände på snön som började falla på fredagkväll. Sedan bubblade hela familjen. För Astrid var det premiär i bubbelpoolen och vilken succé det var!

När jag var liten var jag livrädd för snön när jag första gången trampade omkring och det knarrade under fötterna. Det var inte Alice. Hon provåkte även sin snowracer och jag gissar att vi nog kommer att få dra runt henne på den en hel del i vinter.


Jag fick offra mig och kliva upp ur det varma vattnet för att dokumentera Astrids första bubbelbad.


Astrid förföljer Alice och försöker dra i badponchon. Den är ju jättefin och färgglad så jag förstår om hon försöker sno den. Alice däremot var mindre glad.


Tanken var att vi skulle åka in och leka i stadsparken idag igen, men det var så ruggigt väder så vi åkte till svärisarna i Alvik istället där vi blev bjudna på både lunch och fika. Med tanke på hur mycket Alice älskar sin mammo och faffa så blev hon inte besviken.
Astrid hittar på lite söndagshyss när ingen ser.


Alice är också busig, men istället för att hitta på hyss är hon bara glad och springer runt i huset och skrattar och tjoar.

Nu är det dags för ett söndagsbad för hela familjen för att fira Astrids 8-månaders dag. Sedan ska barn grötas och nattas. Veckans sista kväll ska mamman och pappan spendera i soffan tittandes på film. Kanske slinker det ner lite överblivet lördagsgodis i form av lyxig mörk choklad.
Vilken härlig helg vi har haft!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg.. Letade efter "gilla"-knappen, men insåg att vi är ju inte på facebook nu ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vilket härligt bubbelbad ni har!:)

    SvaraRadera