fredag 26 november 2010

Full fart mot helgen

Då är det fredag igen. Förmiddagen har spenderats hos Linnea, Tim och Mio där vi (jag) blev bjuden på smörgåstårta och tårta, fredagslyx! Alice mumsade i sig korv och makaroner (egentligen bara korv, makaronerna ligger på tallriken som dekoration), Astrid skrek mest och ville inte äta. Såna här gånger när Astrid inte visade sig från sin bästa sida och man samtidigt har fullt upp med att torka snor och ha koll på att Astrid inte drar i alltför många sladdar är det skönt att man är och hälsar på hos någon som också har barn i ungefär samma åldrar. Man behöver inte be om ursäkt hela tiden.


Alice och Tim var så söta när de satt i samma fåtölj och tittade på tv, Alice med en skoter och en bil i händerna naturligtvis:) Bilden är inte av helt bra kvalitet, min mobilkamera tar inte de bästa inomhusbilderna tyvärr.


Nu sover båda barnen och jag får en välbehövlig kaffepaus. Resten av helgen är fullspäckad. Vi ska baka, adventspynta, gå på julskyltning, bubbelbada och säkert en massa annat som vi inte vet om än. Jo vi ska även göra ett försök till att arrangera ett julkort med våra barn som motiv. Lite fånigt kanske, men vad gör man inte för de "äldre" i släkten. Jag ser faktiskt fram emot det litegrann. Jag har en känsla av att det inte kommer att vara en helt enkel uppgift nu när båda barnen kan förflytta sig så jag väntar med spänning på resultatet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar