torsdag 11 november 2010

Kläder, bil, kramar och kaka

I dag kände vi (läs jag) inte för att sjunga på Stor & liten så vi åkte till Storheden på morgonen i stället. Barnen fick lite påfyllning av mjukisbyxor och leggings. Alice fick även en leksaksbil som jag egentligen hade tänkt gömma och ge som julklapp, men hon hann se den och då var det kört och jag orkade faktiskt inte ta striden. På öppna förskolan leker hon alltid med en liten bil med öppningsbara dörrar och i dag hittade jag äntligen en sån. Ingen är mer lycklig än Alice just nu och jag tror att hon nog kommer att sova med sin bil i natt. Det blev gråt och skrik i stil med i går kväll när vi ställde undan bilen för att äta middag.

Eftermiddagen spenderades på öppna förskolan där Astrid kastade sig över varenda bebiskille hon kunde hitta. När den ena inte ville kramas med henne så försökte hon med nästa. Jag förstår ju småkillarna för även om hon faktiskt ville kramas så är hon lite hårdhänt och greppar tag i håret också. Astrid försökte sig även på konster som att ställa sig upp mot en boll, inte så bra nej. Dessutom lyckades Astrid i ett obevakat ögonblick få tag i Alices ballerinakaka. Det måste ha gått hur fort som helst för jag satt bredvid båda barnen. Plötsligt ser jag att Astrid är alldeles brun runt munnen och håller i en kladdig kaka. Jag vet inte om det var Alice som gav den åt henne eller om det var teleskoparmarna som användes för att norpa åt sig kakan. Behöver jag säga att Astrid var nöjd över att för första gången fått smaka något så gott :)


Astrid tog en paus från kakätande och kramar och lekte lite en stund. Alice gick mest omkring med en Duplomotorcykel och var nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar