söndag 21 november 2010

Rolig söndag

Jag tyckte att helgen kom fort den här veckan, men den passerade ännu fortare. Det är väl så det är när man har roligt. Två som verkligen har haft roligt idag är Alice och Astrid. Vi har varit på barnkalas. Alice var till en början lite avvaktande när alla barn sprang runt och lekte och tjoade. Det var inte Astrid, hon ville vara med i lekarna. När Alice tryckt en och en halv kanelbulle och druckit ett stort glas saft blev allt plötsligt mycket roligare och hon sprang omkring och busade hon också, gick fram till andra barn och sa hete Alice. När hon sedan fick godis (läs russin) i fiskdammen var lyckan total. Vi får väl se hur många kalas hon behöver gå på innan hon upptäcker att alla andra barn har något annat än russin i sina påsar. Det går så länge det går:)

Springer omkring med russinpaketet och är så glad och nöjd efter kalaset.


Astrid blev lite trött efter allt kalasande och gnuggar sig i ögonen.



Alice är på väg för att handla pizza. Stövlarna på fel fot, Astrids tyghjälm på huvudet som hon skulle pova den passa (prova om den passar för den som inte förstår) och skurhinken på armen är tydligen rätt outfit för att åka och handla.



Astrid vill också vara med och prova kläder och är som synes helnöjd med valet av halsduk.


Det slog mig förresten att vi haft en riktig syskonmatcharhelg. Igår lila Molostjärnklänning och heldress, idag lite rockigare klänning och tröja från H&M. Att fånga båda barnen på bild samtidigt är nästintill omöjligt. Jag ser fram emot att se hur julkortsfotograferingen ska gå. Det gäller ju liksom inte bara att få med dem på samma bild, de får ju gärna sitta/stå/ligga still och det kan ju vara kul om det ser någorlunda bra ut. Jag får för mig att risken är stor att julkortet till gammelfarmor kommer att se ut ungefär som det här.. :)

2 kommentarer:

  1. Så söta dom är! Haha vad söt Alice är som går och presenterar sig för alla när hon är på kalas:)

    Hahaha, åh vad jag skrattade när jag läste om ditt torkade snor i byxan! Du tror inte att du böjt dig ner till bebishöjd och torkat din näsa?;) Ja, jag känner verkligen igen det där, men snoret har jag bara haft på tröjan (vad jag vet iaf).

    Men det är ofta jag kan ha något på axlarna har jag märkt, Amanda gillar visst att hänga där över och grisa på mina kläder:) Dock tittar jag inte så ofta där bak så jag går och tror att jag har rena kläder, som att det nu skulle hända den närmsta tiden framöver!

    SvaraRadera
  2. Underbar outfit Alicce hade.. Tror bestämt jag ska köra samma stil nästa gång jag ska till Kista Galleria.. Får se om jag blir uttittad ;)

    Och svar på din kommentar... Japp mina felsägningar kommer på löpande band. Blir ju snart rädd att öppna munnen.

    Låter fint att träffas när du är här. Vi behöver ju inte boka fast något bestämt utan ni kan ju se hur det känns. Jag finns ju nära till hands och kan ju dyka in mot stan ganska snabbt!

    Saknar er!
    Kram

    SvaraRadera