lördag 13 november 2010

Skog vs betong

I morse var Alice arg som ett bi när vi väckte henne i ottan. Hon hade minsann inte sovit färdigt, men hon hade förmodligen blivit ännu mer arg om hon missat att få följa med Thomas och farfar till skogen. Alice fick åka traktor med farfar och blev vansinnigt arg och skrek när hon inte fick åka mer. Oväntat? Nope. Med bärstolen som Alice fått låna av Hanna kunde hon enkelt hänga med på en skogspromenad. För pappan var det tydligen inte lika enkelt då hon hängde åt sidan hela tiden för att se framåt. Om jag ska vara ärlig så tror jag att Thomas inte hade ställt in, spännt och fixat allt rätt för det ska nog gå att få henne att sitta högre upp så att hon ser ovanför hans huvud. Så går det när man är som många andra killar som inte vill läsa instruktionsboken utan kan själv, precis som en trotsig 2-åring ;) Alice hade i alla fall en jätterolig dag. När de kom hem var inte Alice rolig alls för hon hade inte sovit mer än två kvartar på hela dagen. Vanligtvis sover hon 1,5-2,5 timme på dagen. Gråt, skrik, ilska..kul jul.




Medan Alice åkt traktor och varit på skogspromenad har jag och Astrid spenderat en del av dagen i stan. Oj oj oj vad det är enkelt att gå på stan med bara ett barn. Man hinner ju till och med titta på saker. Vi hamnade mitt i Idolkaoset i Strand så vi stannade och lyssnade på en låt innan vi gick vidare. Hemma igen körde jag och Astrid ett Zumba Cardiopass. Astrid tittade storögt på mig när jag skuttade omkring samtidigt som hon själv satt och gungade i takt till musiken. Visar tyvärr (?!) inga bilder från min och Astrids dag. Jag fotade inte när vi stod längst fram och skrek tillsammans med alla småtjejer när idolerna sjöng och att se mig zumba hade säkert framkallat ett och annat skratt, men nej jag tror vi hoppar över såna bilder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar