onsdag 24 november 2010

Dagens sämsta

I morse kom farfar (barnens farfar alltså) hit för att vara med Astrid en stund medan jag och Alice åkte i väg till tandläkaren. Första tandläkarbesöket för ett år sedan handlade mest om att informera oss föräldrar om att man ska borsta tänderna morgon och kväll och inte ge dem sötsaker. Då höll Alice på att få tänder och var inte alls intresserad av tandborstning och vem vill att någon ska fara runt med en tandborste i munnen när man har ont. Då fick vi rådet att borsta hennes tänder när hon sover. Vem petar in en tandborste i munnen på ett sovande barn?? Inte jag i alla fall. Nu borstar Alice tänderna frivilligt flera gånger om dagen. Hur som helst, vi satt i väntrummet i morse och tiden gick. Till slut gick jag för att fråga om de trodde att det skulle dröja länge till innan det var vår tur. Då hittar de inte ens vår tid i systemet. Kul! De klämde in oss i alla fall och vi fick träffa en tandläkare som var allt annat än pedagogisk. Jag hade inte förväntat mig att Alice skulle gapa och naturligtvis gjorde hon det inte heller. I det här fallet förstår jag henne för jag fick en dålig känsla redan innan vi hunnit sätta oss i stolen. När Alice vägrade gapa sa hon Om du inte gapar nu måste vi boka en ny tid så att du får komma en annan dag. Inte är jag särskilt beläst inom området pedagogik och liknande, men inte kan man ju säga så åt en 2 åring!! Precis som att hon skulle gapa för att hon hotar med att boka en ny tid. Helt klart dagens sämsta och dit går vi inte igen.

4 kommentarer:

  1. Det där var ju inte det minsta pedagogiskt...gode gud!!

    Kan tänka mig att det inte är lätt att få alla sovtider att klaffa, men det är ju bara du hör av dig när du vet lite mer... Jag är ju flexibel :)

    Vad fin din header blev med nya bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att det var på B-näset du var? Hmm. Grr grr.

    SvaraRadera
  3. Snygg header förresten :) Det var liksom dags för A2 att krypa ur bebisstadiet! Jag fegar och har hunden som banner haha, han håller ju inte på och växer och sånt haha!

    SvaraRadera
  4. Snygg header! Eller hur det nu stavas..

    Men den där tandläkaren verkar ju inte helt ok.. De borde ha speciella tandläkare som får ta barnpatienter, så att de får läsa nån liten kurs i hur man behandlar barn!

    SvaraRadera