torsdag 11 november 2010

Inte så kul och kul

Vi är ju bortskämda med att ha barn som inte behöver sövas på kvällarna. Kanske kan vi ge oss själva lite lite kredit för det då vi inte har gjort läggningen till en stor grej och vi har kört en egen variant av 5minutersmetoden i några dagar och sen har läggningarna gått som en dans. Kanske beror det på att barnen helt enkelt är lätta att ha att göra med. Igår var det dock inte riktigt lika kul och lätt att få Alice att sova. Hon skrek, skrek och skrek. Hon var inte ledsen utan rent ut sagt skitarg och bara vrålade rakt ut. Har aldrig hört henne låta på det sättet tidigare. Det var Thomas hon var arg på. Han kom hem lite för nära läggdags efter att ha varit borta i 2 dagar och Alice tyckte nog att hon inte hann leka med pappa tillräckligt länge. Hon var så arg så arg, men lugnade efter många om och men ner sig när jag förklarade att det var natt, alla sover, Manny sover, Musse sover, Oso sover osv. Thomas gjorde först ett försök att få henne lugn, men det blev bara värre för det var ju han som varit dum och varit borta från henne flera dagar. Hon var fortfarande arg på honom i morse och sparkades och morrade när han lyfte upp henne ur sängen. Ja så det var alltså en inte så kul kväll vi hade.

Något annat som däremot är himla kul är att Alice äter korv. Igår på öppna förskolan hörde hon att Tim skulle äta korv till lunch och sedan tjatade hon om kovv hela dagen och bara därför så blev det korv och makaroner till middag. Jag förväntade mig inte att hon skulle äta, men det är ju alltid värt ett försök. Jag trodde att hon, som hon alltid annars gör, skulle skulle plocka korvbitarna fram och tillbaka mellan tallriken och bordet, men tji fick jag. Hon åt 2 korvskivor! Det blev över lite mat så jag värmde det till lunch åt henne idag. När de 2 korvskivorna från igår hade åkt ner i magen ville hon ha mera kovv. Snabbt som attan ställde jag mig för att steka mer och visst åt hon mer. Jag blir så glad varje gång hon äter något annat än gröt. Kul kul!

1 kommentar:

  1. Stackars Tomas. Det gör nog ont i hjärtat när det sker. Jag är så kass på att träffas korta stunder för man vill berätta så mkt och höra så mkt. Hittade ni något och tog ni er hem itid till mat? Overallen i stan var utan tossor och alldeles för stor.

    SvaraRadera