torsdag 25 november 2010

Dagens

Jag har nog aldrig tidigare köpt barnkläder från Åhléns (tror jag), men idag har Astrid på sig kläder därifrån. Alice har på sig en härligt grön klänning från Kik kid och leggings från Yorrik.

Dagens temperatur: -19,7. Brrr.

Dagens (eller nattens) tokfia: Mom, vaken. Jag var dock inte lika sugen som Alice på att stiga upp kl 2. Jag undrar varför barnen får för sig såna tokigheter just när Thomas är i Stockholm och jag behöver sömnen mer än vanligt för att ha energi att orka med några dagar ensam med busfröna.

Dagens mest viga:
Ingen ovanlig syn direkt, men trots att jag ser det här dagarna i ända så blir jag lika fascinerad varje gång och önskar att jag hade en liten liten gnutta av denna mjukhet.

Dagens sötaste: Vid god morgonsamtalet med Thomas ropar Alice Heeeej och kramar telefonen.

Dagens sötaste #2: Alice noterar att Astrid är snorig, tar pappret som ligger på bordet och torkar bort snoret.

Dagens mest omtänksamma: Jag tog en promenad till kontoret och det är en del snö här så jag tror att vi måste skaffa en liten vagn med större hjul till nästa vecka då du och Alice ska åka hit. Det kommer att bli för jobbigt för dig att dra vår lilla vagn med små hjul i snön.

Dagens mest omtänksamma #2: Efter en snabb titt bland vagnarna på Blocket och jag hittat 2 stycken som kanske kan vara aktuella får jag ett mail från Thomas. Han verkade ha fastnat för den ena av dem pga av att den har större lastutrymme som han kallade det. Lastutrymme är ju viktigt på en shoppingvagn så man slipper bära allt. Nu är ju inte shopping det primära syftet med min och Alices Stockholmshelg, men det gör ju inget om det finns möjlighet att få plats med en eller två kassar;)

Dagens bästa:
I och med att Alice kvalade in i dagens bästa i går för att hon var så himla glad så får Astrid bli dagens bästa i dag.

1 kommentar: