tisdag 30 november 2010

Dagens konversationer med det större barnet

Eller egentligen gårdagens. Jag började skriva igår, men hann inte riktigt klart.

Jag: Kan du ropa på Astrid?
Alice: Roooopa!

Alice: Fuffins?
Jag: Vill du ha muffins?
Alice: Jaaa!

Alice: Ja ja sära barn. Mamma sunga!
Jag lyder naturligtvis order och börjar sjunga Bä bä.. Alice flikar glatt in då och då med några ord och avslutar det hela med en applåd. Det tackar man naturligtvis för. Någon sångröst har jag definitivt inte, men för barnen sjunger jag förstås :)

Mitt i kvällsruschen när 2 barn ska grötas, bytas blöja på, få på pyjamasarna, borsta tänderna, se godnattsången på Playhouse Disney..
Alice: Ninga motte. (Ringa moster)

Jag: Nu? Men nu äter vi ju gröt.
Alice: Ninga motte, ninga motte, ninga motte, ninga motte..
Thomas: Men moster är och tränar, fråga mamma om ni kan ringa i morgon.
Så Monica, nu vet du vad du gjorde igår vid 19-tiden, tränade! :)

2 kommentarer:

  1. De börjar bli kravfyllda de små barnen! Själv sitter jag just nu och blir matad med flingor på befallning. "Mamma smaka". En till mamma, en till Hanna.....

    SvaraRadera
  2. Gud va rolig hon är :) Japp, om hon frågar i helgen så var jag och tränade igår ;)

    SvaraRadera