söndag 24 april 2011

Glömt hur det går till

Under påskhelgen sov båda barnen en natt hos svärisarna. För Astrid var det premiär för bortasovning och för mig och maken var det alltså första gången vi var utan båda barnen en hel natt. Konstigt och tomt och inget vi känner att vi längtar efter att göra igen. Det låter ju konstigt, men även om de sover på kvällen så känns det bättre att ha dem sovande här hemma än någon annanstans. Barnen har ju haft det jätteroligt med sin farmor och farfar och det hade gått jättebra även för Astrid som ju är lite mammig.

Jag och maken grillade och tänkte att nu ska vi passa på att dricka ett eller två glas vin och kanske till och med en drink. Det började med att jag hade tänkt fixa en fördrink medan vi väntade på att maten skulle bli färdig. Jag kunde inte komma på någon god drink, än mindre hur man blandar till en så det blev varsin bacardi breezer som jag dessutom tyckte smakade sprit. Alltså, när har bacardi breezer smakat sprit?? Det brukar ju vara mer som saft. Sedan drack vi varsitt glas vin till maten och det var i alla fall gott. Efter maten tänkte Thomas försöka sig på att åtminstone blanda en gin och tonic. Jag bad om en svag i och med att jag tyckte att breezern smakade starkt och det lyckades han med. Dock missade han att det faktiskt ska vara citron i en gin och tonic, men det kom minsann jag ihåg så jag har kanske inte tappat stinget helt och hållet ändå. Det är ju viktigt med citron. Maken tyckte att vi kan skippa frukten. Hur som helst fick jag i mig halva drinken innan jag höll på att somna i soffan. Inte för att jag var berusad eller nåt, jag var bara så trött.

Så, när barnen sover borta då går vi och lägger oss tidigare än vanligt och när vi har möjlighet till sovmorgon då vaknar jag 6.45. Vi kan det här med att festa till när vi har barnvakt åt våra små. Just nu känns det som ett väldigt bra beslut att ha sovit mycket. Vår lilla stortjej har nu 40 graders feber och hur nattsömnen blir för oss alla känns lite osäkert..

2 kommentarer:

  1. Hahahahahaha!! Ja ni har verkligen rutin på det här med att njuta av ledighet, blanda drinkar och sova ut på mornarna... ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, en riktig partykväll med andra ord!;)
    Fast jag ska inte säga något för jag hade säkert gjort samma sak. Det är skönt att sova, det är bara först när man har småbarn som man inser HUR skönt!

    Jobbigt med feber, hoppas hon mår bättre idag.

    ... och ja, jag håller helt klart med dig, väldigt gärna hellre äpplen än godis och glass. Just glass gillar dock Hilding inte (ÄNNU), men det är väl bara en tids- och solfråga.

    SvaraRadera