måndag 25 april 2011

Söndag fast det är måndag

Med en febrig tjej, inte samma sommarvärme som det varit de senaste dagarna och efter en natt med inte så god sömn blir det inte mycket gjort denna söndag eller måndag som det ju är, men det är ju liksom söndag i och med att vi är lediga tillsammans. Jag har varit ute på min 4kilometersrunda trots att det tog emot och jag mest kände mig trött och seg, men jag tog mig runt. Gjorde min näst bästa tid idag. Det är konstigt det där, trots att hela kroppen skriker efter att få lägga sig ner och vila så lyckas den ändå prestera hyfsat bra tider. Jag sa åt Thomas när jag kom hem att jag inte vet hur jag någonsin ska kunna springa längre då det känns som att det är tvärstopp när jag kommer i mål. Han tipsade om att inte trampa gasen i botten från start och hålla ett lite lugnare tempo. Jaha, är det så man gör undrade jag ;) Lite magträning och diverse andra styrkeövningar innan jag tryckte säsongens första glass. Kändes som en bra kombination, först lite träning och sen glass :)

Våra barn är förresten lite lustiga. Vilket barn gillar inte glass liksom?? Inget av våra i alla fall. Alice offrade sig och åt lite av chokladen som var på glassen, men resten visade hon inget som helst intresse för. Det blir lite jobbigt i sommar när vi köper hem glass och tänker skylla på att det är barnen som vill ha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar