onsdag 13 april 2011

Surrhumlan

Mycket är obegripligt och rena rama grekiskan, men att Astrid "pratar" som bara den är det ingen tvekan om. Det vore kul att förstå allt hon säger. De senaste dagarna har hon i alla fall utökat ordförrådet lite och lagt till två nya "meningar".

Shitta foffa betyder inte att hon tänker bajsa i soffan om någon trodde det utan att hon vill sitta i soffan. Inte för att hon brukar fråga om lov utan vill hon sitta där så tar hon sig upp innan någon hinner blinka.

Nä fova säger Astrid trots att hon är så trött att hon knappt kan hålla ögonen öppna. Känns lite onödigt att säga att man inte vill sova när man är så trött, men det gör hon i alla fall.

Sedan har jag börjat undra om Astrid var fransyska i sitt tidigare liv då hon ofta säger le framför vissa ord. Le sko, le tutte, le latta. Latta vet jag inte ens vad det betyder, men det säger hon ganska ofta så något som är viktigt i hennes liv borde det ju rimligtvis vara. Synd bara att jag är så korkad att jag inte förstår vad, men då kan jag ju faktiskt inte franska heller ;)

1 kommentar: