lördag 16 april 2011

Hon kommer på besök då och då

Häxan surtant kom på besök igen efter att jag bara ha gått en kort promenad igår och det såg ut som att det inte skulle bli någon powerwalk eller löprunda idag heller. Jag vaknade med en nacke som gjorde så sjukt ont, vilket även resulterade i huvudvärken from hell och jag kunde knappt stå upp utan att det kändes som att jag ville fall ihop i en hög på golvet. Lite massage, liniment, alvedon och en halvtimmes sömn rådde bot på det onda, både i nacke och huvud, men jag har känt mig rätt mör hela dagen. Då sparkade maken ut mig ur huset. Han vill tydligen ha en fru som är glad och trevlig ikväll ;) Jag bytte om, tog bilen, körde till en "skogsväg", mätte upp 2 kilometer, parkerade och sprang tur och retur till bilen. Jag hade räknat med att jag skulle få promenera en del av sträckan, men jag kände mig förvånansvärt pigg i benen och de 2 första kilometrarna sprang jag med ett leende på läpparna. 4 kilometer avklarades idag på 00:21:08. Inte så illa pinkat av en som inte sprungit så mycket (typ ingenting) de senaste åren och har världens sämsta kondis.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter att springa! Jag har själv inte gjort det på många hundra år, om ens då, och blir typ genomsvettig bara av att sringa till bussen... men när andra springer låter det helmysigt. 4 kilometer, jag är imponerad!

    SvaraRadera
  2. Fan vad grymt! Håller med om det där med surheten, man är liksom beroende av lite egen träningstid nu :-P

    SvaraRadera