måndag 18 april 2011

Stressad

Jag känner mig plötsligt stressad. Över det mesta. Det finns (som vanligt) hur mycket som helst att göra och jag vet inte var jag ska börja eller hur jag ska hinna (orka) med. Dels närmar sig allt utomhusfixande och även om vi har skrivit en lista på vad vi har som mål att göra i år och vilken månad det ska göras så känner jag mig smått stressad. Ändå kommer vi inte att göra en bråkdel av allt som egentligen ska göras just för att vi inte vill jobba som tokar hela våren och sommaren och inte ha tid att göra roliga saker tillsammans. Det är troligtvis min sista hellediga sommar och den vill jag inte ägna åt att bara jobba här hemma. Jag vill hellre ha en härlig sommar med en massa ledig tid med barnen.

Just nu är jag ändå mest stressad över att kontoret ser ut som ett bombnedslag (har inte hänt mycket där på ganska många veckor), väskan ska snart packas och jag har lite andra smågrejer att fixa innan också, huset känns ständigt ostädat och stökigt och trots att vi har ett stort hus har vi alldeles för lite förvaringsutrymmen vilket gör att det känns rörigt överallt, hela huset saknar det där sista piffet som vi aldrig riktigt kommer till för att det är så mycket annat som ska göras hela tiden, fönsterna ser för hemska ut och det hjälper inte att putsa dem då vi har två små som fixar nya fläckar på dem direkt.. Listan kan som vanligt göras lång och jag vet inte om det är just på våren när allt syns mer och inte döljs av vintermörkret som jag börjar känna den här stressen över allt möjligt. Det där ljuset vi så väl behöver efter en lång mörk vinter är inte bara positivt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar