måndag 11 april 2011

Så himla najs

Med risk för att det blir tjatigt, men det är ju bara hur skönt som helst i vårsolen nu. Jag njuuuter och det gör barnen också.


Provade att sätta Astrid bak i vagnen igen. Tidigare skrek hon ju bara när hon satt där så storasyster har fått offra sig. Alice har suttit där utan protester, men idag tyckte jag att det var dags att prova om inte Alice kan få sitta där hon ska sitta egentligen (inte för att det spelar så stor roll för det är inte många kilon som skiljer dem åt) och det funkade hur bra som helst. Inget skrik alls på den 1,5 timme vi var ute i morse.


Våffellunch på bron protesterade de inte mot heller. Båda åt hur mycket som helst trots att Alice bjudit på gott fika i form av stenkakor strax innan lunch. Det enda Astrid möjligtvis protesterade mot var att hon ville ha Alices tallrik. Alice, sötungen, hade fullt upp med att oroa sig över om jag hann få i mig någon mat.

2 kommentarer:

  1. Lite tjatigt är det ;)
    Helst för oss som är instängda i feberdimmornas land!

    SvaraRadera
  2. Så söta att jag dör... nästan ;-)

    SvaraRadera