onsdag 20 april 2011

Kaxig

Astrid är ju lite högljudd av sig ibland och meddelar klart och tydligt om något inte går hennes väg, det är ingen nyhet. Alice, som inte gillar när det blir högljutt, har börjat tillrättavisa lillasyster när hon låter illa. Tyyyst! Nu får du sluta skrika, jag orkar inte höra på dig längre! Sluta! brukar det låta medan hon samtidigt hytter med fingret och får en ondrynka i pannan. Behöver jag säga hur söt hon är när hon blir arg och ska säga åt Astrid.

I morse fick jag säga åt Astrid som bara skulle in i kontoret och härja och fixa med datorerna samtidigt som jag skulle klä barnen för att åka till förskolan. Efter att ha fått avbryta påklädningen och springa efter henne några gånger blev jag less och sa åt henne med ordentligt bestämd röst. Då tog lillAstrid fram fingret och hytte åt mig och sa Tytt! (tyst). Hon har börjat bli lite kaxig den lilla skrutten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar