tisdag 19 april 2011

Tisdag förmiddag

Jahapp, lite känningar i halsen igen och lite småhostande i natt och så är det hur fint väder som helst utan tokblåst som det varit de senaste dagarna. Var tvungen att lufta mig och Astrid en stund i alla fall efter att ha lämnat Alice på förskolan.

Astrid myste i vagnen.

Nu en kopp kaffe i solen på bron medan Astrid sover och sedan lite sandlådehäng i eftermiddag när Alice är hemma igen. Två av Alices tre favoriter*, farmor och farfar, kommer tack och lov förbi i eftermiddag för att hjälpa mig att aktivera barnen lite. Sådan hjälp mottages tacksamt när maken jobbar i Stockholm och jag inte känner mig helt pigg. Just nu känns det dock lite bättre och jag funderar på om jag kanske ska orka med lite träning medan jag ändå har barnpassning.

*Den tredje favoriten heter moster Monica och Alice pratar nästan dagligen om att åka flygplan till moster alternativt att moster sitter i något av de flygplan som ofta passerar ovanför vårt hus och snart kommer och hälsar på :)

1 kommentar:

  1. Och jag tänker på Alice och Astrid varje dag.. men jag ser alla flyg som flyger här nere och önskar att jag satt på ett mot Luleå! :)

    SvaraRadera