tisdag 12 april 2011

Kaffe

Vi har länge gått och tittat på någon form av kapselkaffemaskin, men inte kunnat bestämma oss. Mest för att butikerna inte har demoex av alla olika märken och modeller. Vi vill ju testa innan vi köper. Först var vi inne på en nespresso, men då gör ju de bara kaffe och det är ju lite kul om det går att göra choklad också. Inte så mycket för min och makens skull utan för barnens. Då tänkte vi tassimo ett tag, men efter att ha blivit avrådda från en sådan i butikerna blev det ingen sådan. Vi ville inte att flera "funktioner" tummar på kvaliteten på kaffet heller för det är ju ändå just kaffe som kommer att drickas mest här i huset. Till slut föll valet på en sån här:
Kaffe i olika varianter, te och choklad fixar vi nu på ett kick. Har hunnit testa pink tornado och just nu sitter jag med en kopp blue storm i handen, gott och välbehövligt just nu. Jag hoppas att den här koppen gör mig något piggare. Idag är en sån där dag då jag vaknade trött och kroppen känns bara så seg och svårstartad. Bara namnet på kaffet låter väl som något som borde få lite fart på mig. Hoppas kan man ju alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar