torsdag 12 maj 2011

Det får ju inte vara för enkelt

Förutom att barnen, ibland bara ett av dem men ofta båda, har tjorvnätter när maken är på tjänsteresa och är borta över natten så att jag inte får sova när jag som mest behöver det för att orka ro båten själv i några dagar så börjar jag nu tro att makens arbetsgivare jävlas med mig. Som av en händelse planerar de alltid in möten och utbildning i Stockholm just när barnen och/eller jag är sjuka. De verkar inte tycka att det är en tillräckligt stor utmaning att bara behöva ta hand om barnen ensam i några dagar så då ordnar de så att utmaningen ska bli lite större. Snällt av dem för det är ju trist om livet är för enkelt liksom. Eller så inte. Måste nog ta ett allvarligt snack med makens chef om det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar