onsdag 11 maj 2011

Snart är hemmalivet över

Vi har tackat ja till Astrids platserbjudande på förskolan, vi har pratat ihop oss med personalen om när vi ska börja inskolningen och jag har meddelat min arbetsgivare när jag vill börja jobba igen. Då återstår bara att se om jag har något jobb när det är dags. Ja alltså, jag har ju min anställning, men som uthyrd konsult är det ju liksom inte bara att gå in på jobbet och sätta sig på stolen och börja jobba. Jag har ett jobb, men vet inte om jag kommer att ha något att göra och det känns konstigt. Jag skulle vilja planera hur jag ska jobba för tanken är ju att jag inte ska jobba heltid, men hur ska jag kunna planera för det.. Jag vill verkligen inte att barnen ska behöva gå heltid på förskolan när de är så små. Jag vet att jag har rätt att jobba deltid precis som alla andra, men det är inte lika lätt att bara "kräva" det med den typ av anställning jag har, blääää!

Nåja, fram till dess ska jag njuta av min sista hellediga sommar. Alice ska, förutom de fyra veckor hennes förskola är stängd, vara ledig en stor del av sommaren och så får hon skolas in på nytt tillsammans med Astrid i augusti. Mys ska det bli! Härmed beställer jag en solig sommar så att vi kan bada och hänga i sandlådan mest hela tiden. Vi har ju förstås en del att stå i här hemma också om vi ska bli färdiga med trädgården någon gång, men vi har löst det så fiffigt att Alice tar hand om gräsklippningen i sommar. Då hinner jag och maken plantera lite buskar och träd under tiden ;)

Det var en glad tjej som rullade ut sin gräsklippare från butiken idag. Hon hade knappt tid att äta mellis innan hon satte igång att arbeta.

1 kommentar:

  1. Tufft. Jag börjar jobba på onsdag... och vette tusan om jag har något jobb alls efter augusti. Men sånt brukar lösa sig i slutändan! Vad härligt med "en sista" ledig sommar. Jag hoppas också på massor av sol!:)

    Och lyxigt med fria händer hemma!;)

    SvaraRadera