lördag 7 maj 2011

Hälsoresan

Nu är jag hemma igen efter att ha spenderat en fantastiskt härlig vecka i Cala Bona tillsammans med lillasyster. Jag kör en liten snabbgenomgång av veckan som gått..


Jag hade några timmar att slå ihjäl innan det var dags att fortsätta resan så jag tog min bok och satte mig på arlanda express för att spendera lite tid inne i stan.


Jag hann med både lunch och en promenad i Kungsträdgården..


..och lite shopping också innan det var dags att möta upp lillasyster på Arlanda.


Med lite god vilja kan vi säga att vi faktiskt hade havsutsikt från vår balkong och vi funderade på att skaffa en spegel så att vi skulle slippa hänga över räcket för att se havet ;)



Första dagen var lite mulen och blåsig och vi promenerade mest hela dagen..



..och stannade för vätskepaus. Under en 2 timmar lång paus drack vi lite sangria vid havet och då och då kikade solen faktiskt fram.



Första dagen kan helt enkelt sammanfattas som blåsig, men ändå himla fin.


God frukost varje dag!


Jag blev tyvärr förkyld nästan direkt. Monica hade med Thailändska mirakelpiller, men inte ens de bet på min snuva.


Härliga morgonpromenader på stranden!


Massor av poolhäng.


Massor av färsk frukt varje dag.


Ett besök i Palma en mulen och regnig dag. Inte mycket att se tyvärr, men jag kom i alla fall därifrån med ett par nya flipflop :)


Goda drinkar.


Lite mer sangria.


De har tydliga skyltar. Kan ju vara bra att veta hur det går om man inte kan hålla fungrarna i styr och börjar undersöka elskåp.


Lite färg fick jag också under veckan på Mallis.


Hälsoresa? Bortsett från några morgonpromenader kanske inte alla vill hålla med om att vi varit särskilt hälsosamma med tanke på plättar med chokladsås till frukost och en och annan drink då och då, men hälsa handlar väl om att må bra och det har jag definitivt gjort den här veckan. Det här var bara så himla najs och det gör jag gärna om!

2 kommentarer:

  1. Åh så himla nice ni ser ut att ha haft det! Du har ju visst fått rutor på magen, mama mia!:)

    SvaraRadera
  2. Det där verkade ju himla najs hörru!=) Lite avis blir man allt! =))

    SvaraRadera