måndag 9 maj 2011

Måndagslyx

Bombar bloggen lite idag efter all ledighet ;)

Då maken kom hem senare än vanligt från jobbet hade jag hunnit ge barnen middag, men lät bli att äta själv. Istället åt vi middag när barnen hade lagt sig. Färsk gnocchi med marinerade bönor och ljummen caprese från Linas matkasse stod på menyn idag och äter man italienskt är det ju mer eller mindre ett måste att dricka ett glas vin till så det gjorde vi förstås. God mat och gott vin! Jag är dock tveksam till att barnen hade uppskattat maten. Astrid kanske, men definitivt inte Alice. Ingen av dem gav något högt betyg åt stekt torsk med dill- och citronolja, prosciuttochips och sparris som maken lagade åt dem medan jag var på Mallorca. De smakade, men båda spottade ut maten lika fort. Däremot älskade båda wok med minimajs, sojamarinerat fläskkött och nudlar som vi åt i lördags.

Förutom att äta god mat en helt vanlig måndag känns det lite lyxigt att dricka upp resten av vinet i glaset sittandes i soffan samtidigt som jag jobbar på att få sommarfina fötter. 2 timmar ska jag spendera i soffan med fötterna i en gel. Resultatet får jag vänta på i ca 2 veckor. Jag hoppas så att det ska fungera så att jag slipper en massa fotbad och filande som krävs för att jag ska våga visa mina fötter i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar