måndag 16 maj 2011

Brunt ska det va'

Om man frågar Alice om hon vill ha en smörgås svarar hon Jag vill ha en brun smörgås! Nya favoriten är alltså Frökusar. Inte så förvånande faktiskt för hon har alltid gillat det mesta som är brunt av någon underlig anledning. Förutom choklad, hamburgare och chokladmuffins så ska även brödet vara brunt.



Alice själv är allt annat än brun. Ja lite färg på kinderna har hon väl fått under våren. Fast jag tänkte mer på att hela hon är som en färgklick. Vi matchar och missmatchar helvilt i hennes färgglada garderob.

1 kommentar:

  1. Jag håller med Alice, brunt är gott!

    Astrid är så himla tråkig nuförtiden, allt ska bara vara rosa eller helst lila alternativt klänning/kjol. Man får fightas nästan varje gång jag bestämmer mig för att "vi" behöver en liten rosa/lila paus. Idag fick hon en blå tröja med star wars på till dagis... och slogs nästan innan jag hunnit övertala henne om att yodas lasersvärd är magiskt och kan trolla. Suck! När hon blir stor ska hon ha en lila hund brukar hon säga och när dagis hissade grönflagg för någon vecka sedan sa hon att de behövde göra en lila flagga istället.

    Jag hoppas verkligen det bara är en fas, lila och rosa är väl fint men rätt trist och enformigt i längden...
    Missmatchat är mycket coolare!

    SvaraRadera