tisdag 10 maj 2011

Lite kan göra stor skillnad

Det låter kanske konstigt att en vecka ska göra sån skillnad, men det gör den! Jag känner mig som en ny människa. Det är roligt att leka med barnen igen och jag känner till och med att jag har tillräckligt med energi att orka vara en någorlunda bra fru också. Om maken håller med om det är ju en annan sak, men det känns bättre i alla fall.

På en vecka hinner man ladda om, fundera på vad som är viktigt och betyder något. Jag föreslår att man som mamma/fru, eller vad man nu råkar inneha för titlar, bör åka iväg på en egen resa en gång om året. Om inte en vecka varje gång så åtminstone en helg eller långhelg. Man behöver inte åka långt, men man ska lämna hemmet och bara koppla bort alla måsten. Det här borde jag alltså ha gjort för länge sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar