måndag 30 maj 2011

Vårruset

Sådärja, då var de där 5 kilometrarna, som jag gruvat mig för under alla veckor jag varit förkyld, sprungna.


Tiden blev 00:27:29 och jag får väl betrakta mig som nöjd med tanke på att jag hunnit vara ute och jogga två gånger innan idag. Med den tiden kvalar jag in i startgrupp 3 i Tjejmilen och det känns ju lite kul. Men jäklar vad en del verkar ha svårt att förstå vilket led de ska ställa sig i. Om Springaledet är för dem som tar sig runt på ca 30 minuter, hur kan man då ställa sig där om man går redan från start eller efter 1 km?? Och dessutom inte har vett att gå så långt åt sidan man kan så att de som faktiskt vill springa kan göra det. Första kilometern tog 00:06:28 och jag blev tokstressad för den förlorade tiden måste jag ju hämta ifatt någonstans. På något sätt lyckades jag ju göra det och jag antar att man är lite extra peppad och springer lite snabbare när man väl kryssat sig förbi alla gångare. Nåja, nu är det gjort och jag är nöjd! Hela vårt lilla tjejgäng som sprang gjorde faktiskt grymt bra tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar