lördag 14 maj 2011

Lördagsnöje??

När man tänker att man inte ska behöva ställa klockan för att den mindre barnet ALLTID vaknar senast kl 7 så planerar hon naturligtvis sovmorgon. 7.30 kikade jag på klockan och då hördes inga ljud från något av barnens rum. Jag hann duscha, fixa kaffe och nästan göra mig helt i ordning innan Astrid behagade vakna. Typiskt att hon gör så just när jag behöver stiga upp i någorlunda tid, men det är väl så det är.

Dagen har spenderats i Arcushallen på loppisen. Första gången för mig som säljare och kanske sista också. Det känns inte riktigt som min grej. Jag fyndar gärna själv, men att sälja..njae. Dels är det ju lite jobb och just idag kändes det som att det inte var så bra fart. Man kanske kan se det som att alla har olika syn på det där med att fynda. En del blev sålt, en del skänkte jag till välgörande ändamål, en del fick komma tillbaka hem igen och jag kom hem med en del fynd också. Alice fick en cykel som ser sprillans ny ut för 150:-. En dockvagn i ganska använt skick, men som fortfarande funkar att rejsa med på gräsmattan i sommar, fick hänga med hem för 30:-, liksom en dockmatstol för en tia. Japp, Alice har numera fått ett dockintresse och byter blöjor och matar dockan ganska ofta. Vem kunde tro det för bara någon vecka sedan.

En Mololurv i nyskick för mindre än halva priset fick också flytta in hos oss samt lite regnvantar, galonisar och gummistövlar att lämna hos farmor och farfar så att vi slipper tänka på sånt om barnen ska vara där.

Att stå en hel dag på en loppis när man är allt annat än kry är ju inte vad man helst önskar sig förstås, men med lite alvedon, ipren, burana mm så gick det också. Fast det var nära att jag struntade i alltihopa i morse när jag frågade Alice om jag kunde få en kram innan jag åkte och hon svarade Mamma inte åka på semester! Vem sjutton vill åka hemifrån då?? Nåja nu är det i alla fall överstökat och det är helg och ledigt på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar