torsdag 26 maj 2011

Tungt

Första löprundan på 4 veckor är avklarad och det gick tuuungt. Idag testade jag F21:s 4,1 kilometersrunda. Jag gjorde inte direkt min bästa tid, men efter ett uppehåll på 4 veckor får väl 00:22:04 vara godkänt. Jag tycker att första gången man springer en runda som man inte riktigt vet hur den går är mentalt jobbig för man har liksom inte koll på hur långt man har sprungit och hur långt det är kvar. Det är svårt att lägga upp "loppet" på ett vettigt sätt. Inte för att jag är så bra på det, men ändå.

Hur jag ska orka springa Vårruset på måndag är dock en gåta för jag hade inte orkat ett steg till idag. Funderar på att försöka mig på 7,7 kilometerspåret under helgen för att se hur jag fixar det.

1 kommentar:

  1. Men hallå!! Det är en jättebra tid! Dra ner på tempot lite så orkar du lätt 5 km ;-)

    SvaraRadera