tisdag 17 maj 2011

Lite ny statistik

Jag tycker att Alice har blivit smalare, vilket hon inte alls skulle behöva bli, men det går ju inte heller att tvångsmata henne. Dessutom har hon ju inte gått på förskola så länge och det blir kanske en liten omställning med maten då också. Astrid har ju till och från varit en matkrånglare även om hon periodvis äter jättebra och gillar det mesta, men hon har inte heller särskilt mycket att ta av. Därför åkte vi till bvc en sväng i går för att se hur båda barnen ligger till. Som sagt, inte för att det går att göra så mycket, men jag vill ändå ha lite koll. De äter det de äter.

Astrid, 14 månader väger 9820 gram och mäter 79 cm. Vid samma ålder (korr) vägde Alice 9635 gram och var 78,5 cm lång och jag själv vägde 9350 gram och mätte 78 cm. Astrids hattmått är 45 cm och huvudet har vuxit lite sedan sist, men hon har fortfarande ett nätt litet huvud där inga mössor vill sitta på plats.

Alice som är 2 år och 7 månader väger 12,2 kilo. Med kläder på. Hon vägrade ta av sig och jag hade inte energi att ta den striden. Det har egentligen inte hänt något sedan september då hon vägde in på ca 12 kilo. 89 cm lång är hon så växer gör hon ju. Vid den åldern har jag inga siffror i min egen bvcbok, men som 4-åring vägde jag 15 kilo och var 98 cm lång och det säger väl en del tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar