tisdag 24 maj 2011

Bränd middag

Gårdagens tjejmiddag fick en lite tråkig start, för att inte säga väldigt tråkig. Alla hade kommit, barnen var grötade och iklädda pyjamas och det enda som återstod var att lägga dem i sina sängar. Meeen.. Just innan det hade jag tänt lite ljus, även två ljuslyktor som står på golvet, och hunnit säga åt Thomas att nu måste vi ha koll på barnen de sista 2 minuterna innan vi hunnit få dem i säng. Jag hann i stort sett bara säga det så var olyckan framme. Astrid passerade dem, gjorde en tvärvändning och hann lägga händerna på dem. Självklart blev hon rädd, ledsen och hade ont. Jag också, fast jag hade ju inte ont förstås, men det gör ont i hjärtat när någon av dem gör sig illa. Särskilt när det liksom är mitt fel, varför skulle jag nödvändigtvis tända dem före barnen hade lagt sig??

När det värsta lagt sig började Astrid tycka att det var roligt att hålla händerna i svalt vatten och var mer arg över att hon inte fick bada. Idag har hon en liten blåsa på ena handen så det var inte så jätteilla, men alldeles tillräckligt illa.

Middagen blev alltså inte bränd utan var jättetrevlig när allt hade lugnat ner sig kring Astrid. Fast jag tappade nog lite fokus efter det där och satt och funderade på om vi inte borde åka till sjukhuset i alla fall trots att de sa åt Thomas (efter att jag tvingat honom att ringa dit) att det inte behövs vid en så lindrig skada.


Jag fick, förutom trevligt sällskap hela kvällen, fina blommor och det gör ju vilken orolig mamma som helst mycket gladare :)

1 kommentar:

  1. hujjas det var då inget som mäsktes att du grubblade på det! Det var en toppen super trevlig middag! så himlarns god mat och super trevligt sällskap!

    Skönt att det inte vart nåt större på handen!

    Längtar tills vi ses nästa ggr!
    Kram

    SvaraRadera