tisdag 10 maj 2011

Fluktare

Efter att jag fördrivit några timmar i den kungliga huvudstaden och var tillbaka på Arlanda igen innan det var dags att börja semestern på riktigt satte jag mig ner på en soffa i Sky city för att vänta på lillsyrran. Vi var ganska många som satt i soffan som liksom löpte i kringelkrokar runt någon form av dekoration. Efter en kort stund flyttade sig en man lite närmare mig. Det var inget jag direkt reagerade på, men för att jag inte skulle bli orolig förklarade han att han hade satt sig just på ett ställe där soffan "svängde" och han fick alltså ett väldigt obekvämt ryggstöd. Just innan fick jag ett meddelande av syrran att hon var på Arlanda, vilket alltså innebar att jag skulle lämna min plats i soffan direkt efter att mannen intygat att han inte är någon fluktare. Det ser ju förstås ut som att jag ändå blev rädd för honom och gick.

Fast om han hade sett mig på hemresedagen hade han nog inte funderat så mycket på om jag var rädd för fluktare eller inte. Vi var naturligtvis tvungna att checka ut från vårt hotellrum vid lunchtid trots att planet hem inte gick förrän 23.55. Efter en hel dag i solen känner man sig inte helt fräsch, men vårt braiga hotell hade ordnat några rum som man fick låna nyckel till om man ville duscha. Efter att jag duschat och smort in mig med aftersunkräm var jag inte helt sugen på att klä på mig förrän jag kände mig mindre kladdig så jag gick omkring med väldigt lite kläder på mig en stund. Det gjorde faktiskt min syster också bara så ni vet. Skillnaden var bara att jag gick omkring och flaxade med armarna alldeles vid den öppna balkongdörren som vette rakt ut mot en gata. Ingen rädder för fluktare här inte.

1 kommentar: