torsdag 10 mars 2011

6-pack

Nu finns inga ursäkter längre. 8 minuter hittar man alltid någonstans under en hel dag. Nu jävlar i min låda ska degmagen bort! Om det blir ett 6-pack återstår att se, har inga större förhoppningar om det, men degen ska bort. Jag är så glad att jag har lillasyster som är idrottslärare och gillar att träna. Inte för att vi kan träna tillsammans då hon bor 90 mil bort. Särskilt glad över det är jag nu när jag inte tränat på väldigt länge och det inte är en naturlig del av mitt liv som det var förut. Det går trögt att komma igång, det är svårt att hitta motivation efter ett så långt uppehåll och hur knäppt det än kan låta så blir jag lite peppad av att ha lillsyrran som tränar och tipsar om olika övningar trots att hon befinner sig de där 90 milen bort. Idag har jag kört mage. Det tar bara 8 minuter. Jag hittade inte rätt program först så jag körde det här (lite 80-tal ;) först som också var på ca 8 minuter innan jag hittade det rätta. Dubbel träning = dubbelt 6-pack? ;)

Ser kanske lite blek ut efter första magpasset, men jag överlevde.

2 kommentarer:

  1. Och inte nog med det. Hur TRÖTT är man på en skala mellan 1 och 10. 10!!!! Då är 8 minuter en bedrift. Heja Malin!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!! :-) nu är det bara att köra på tills 29 april, då ska vi ligga på solstolarna och glassa med våra 6-pack ;-)

    SvaraRadera