tisdag 15 mars 2011

Dagens träning

Efter att ha lämnat Alice på förskolan satte jag Astrid i vagnen och gick en timmes barnvagnspromenad i rask takt. Sedan fick vi ta paus för lunch och blöjbyte innan jag satte igång med 30 meter snöskottning. Varför jag mäter det i meter vet jag inte, men hur fasiken ska man annars mäta? ;) Vi har inte skottat fram till den blivande lekstugan på hela vintern så det var lite snö om man säger så. Just nu förvaras våra trädgårdsmöbler och barnens sandlådeleksaker där och jag får väl erkänna att jag gjorde det enbart för att få fram stolarna så att jag kan sitta och njuta i solen med en kopp kaffe. Att barnen kan få fram sina leksaker ser jag bara som en bonus ;)


8 minuter 6-packsträning på det och jag tycker att jag har gjort mitt vad gäller träning för idag. Vips gick några timmar och det är dags att hämta det stora barnet från förskolan. Lite mellis och utelek i solen gissar jag att Alice inte tackar nej till.

1 kommentar: