onsdag 23 mars 2011

Vårgarderoben uppdaterad

Gummistövlar, goretexskor, mössor, vantar, fleecejackor och byxor, fleeceoveraller, skalbyxor och softshelljackor och en massa annat har legat redo i garderoben ett tag. Nu har jag kompletterat med skaloveraller och galonisar och jag tror att vi är redo att möta våren nu. Jag har förmodligen köpt för mycket, men jag blir så snurrig av alla dessa olika kläder. Vad behöver man egentligen och hur ska man kombinera allt? Att det kommer att bli färgsprakande och kanske inte alltid så himla snyggt färgmatchat hur vi än gör är en sak som är säker. Så blir det när man köper kläderna vid olika tillfällen och fastnar för olika färger varje gång :)

Grönt är skönt och rött är sött?

Jag tror att jag har gått och blivit kär. De är ju helt underbara Pops skaloveraller. Åtminstone färgerna. Nu återstår att se om de fungerar lika bra som de är fina. Storlekarna däremot är ju helkonstiga. Tycker jag. Alice har på sig en 86:a på bilden och där fanns gott om utrymme. Jag köpte ändå en 92:a. Tokigt va! Den blev inte alls klumpig att röra sig i och den kommer nog att räcka i vår, i höst och även nästa vår om Alice inte får för sig att tokväxa. Jag tror ta mig tusan att hon kommer att kunna ha den tills hon fyller 10 ;) Astrids begagnade 86:a som jag hittade på Pops "köp och sälj" verkar något mindre än den Alice provade, men är fortfarande så stor att den förmodligen kommer att passa nästa vår också förutsatt att hon inte har tänkt vara den tjej i släkten som blir lång.

1 kommentar:

  1. Jag älskar skaloverallerna. Astrid har en jacka och byxa från i höstas som hon fortfarande kan ha... annars hade jag helt klart köpt en skaloverall till henne också. Måste vara det bästa ytterplagget någonsin!

    SvaraRadera