torsdag 17 mars 2011

Dags att börja packa?

Det är knappt 43 dagar kvar till avresa så det är kanske i tidigaste laget att börja packa. En ny resväska är i alla fall inköpt. Det finns ett gäng väskor av olika slag i förrådet. De flesta är dock små kabinväskor och det är alldeles för litet när jag ska vara borta en vecka ;) Min stora resväska såg sitt livs bästa dagar för några år sedan innan en taxichaufför i New York behandlade den lite omilt så att den sprack. Jag kanske inte kan lägga hela skulden på honom för väskan var tung, så tung att han knappt orkade lyfta in den i bilen och han fick ta i och svinga den. Krasch sa det när den landade med en duns i bilen. Mest är det ändå hans hans fel. Alla taxichaufförer i New York borde vara vältränade. I alla fall om de ska köra resenärer som är på väg hem igen till flygplatsen. Hur har jag klarat mig efter NY då? En gång chansade på att sprickan inte skulle bli större, andra gånger behövde jag nog inte en så stor väska och sedan har jag haft ett litet reseuppehåll för att vara gravid och föda barn. Nu är det snart dags igen och sedan hoppas jag att det inte går lika lång tid till nästa gång.

1 kommentar:

  1. Klart det var taxi-chaffisens fel! ;) De borde få ett gäng hantlar att träna med ;)

    SvaraRadera