tisdag 1 mars 2011

Hur kommer det sig

Alltså jag förstår inte. Ju mer vi försöker få ordning här hemma och avsluta vissa projekt desto värre ser det ut och vi får bara ännu mer att göra. Jag trodde ju för ett tag sedan att Alices rum var så gott som färdigt bortsett från några detaljer. Nu inser jag att det är långt ifrån färdigt. Tavlorna som vi hade hängt upp hänger inte längre på väggarna utan står uppradade på hyllorna och det ser inte alls snyggt ut. Vi började med att flytta på hennes kök då det ändå blir ett måste snart när en vanlig säng ska rymmas och sen var karusellen igång och nu känns det inte alls bra och mest bara kaosartat.

Astrids rum kommer vi ingen vart med heller för där har gästsängen stått och tagit plats i en halv evighet i väntan på att vi ska fixa i kontoret. Nu har vi börjat fixa i kontoret och flyttat över sängen dit, men det ser inte klokt ut så så kan vi inte heller ha det. Fast nu får det se ut så över helgen så att lillasyster har någonstans att sova för jag antar att hon inte tycker att det är så kul att sova i samma rum som skrikAstrid :) Gästsängen måste bort och vi får nog skaffa oss såna där ihopfällbara sängar eller fler luftmadrasser. Och hur Astrids rum ska se ut har jag plötsligt inga idéer kring. Eller jo det har jag, men jag får inte riktigt till det så att det känns helt bra ens i tanken.

Jag blir inte klok på det här och fattar inte hur det kommer sig att det bara blir mer rörigt ju mer vi jobbar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar