tisdag 8 mars 2011

Ettårskontroll

Det är mycket som ska hinnas med kring ettårsdagen. I går klarade vi av första tandläkarbesöket och i dag var det bvc vi besökte. Där har vi inte varit på länge så det var spännande att se vad vågen skulle stanna på. Jag råkar ju ha kvar min egen bvcbok så förutom att jag brukar jämföra med Alice så kastar jag in lite uppgifter om mig själv som ettåring.

Astrid: 9295 gram, 76 cm. Hattmåttet är blygsamma 44,1 cm.
Alice: 9520 gram, 76,2 cm. Inget hattmått är noterat i boken.
Jag: 9200 gram, 75 cm. Med 46,5 cm hade jag ett lite större huvud än Astrid.

Man kan väl säga att vi inte är så stora vi tjejer i den här familjen. Lite förvånande är det att den som var minst från start var den som var störst vid ett års ålder. Det kan ju i och för sig bero på att Alice fick en massa extra näringstillsatser och kalorier ett bra tag :)

3 ettåringar.
Varken Alice eller Astrid var särskilt imponerade av tårta. Alice kladdade bara med den och efter en stund var hela hon alldeles glansig av all grädde hon smetat in ansikte och hår med. Astrid kände skeptiskt på tårtan, lyfte den ur tallriken och valde att fira med ett mariekex. Vad jag gjorde har jag inte en aning om, det är ju ett tag sedan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar