söndag 6 mars 2011

Det finns te och så finns det te

Efter att ha haft besök här en helg känns det alltid lite tomt på söndagkväll. Barnen sover och det är tyst. Då passar vi på att prova det te lillasyster hade med sig till oss. Hon har en kollega vars man äger en tebutik i Stockholm och enligt teexperterna dricker man inte te i påse. Det finns dock ett undantag och det är om teet kommer från Sri Lanka. Jag tror att det var så i alla fall, men jag kan ju minnas fel. Vi gör förmodligen alla fel man kan göra. Teet får till exempel säkert inte ligga och dra så länge som det bör dra, men trots det måste jag säga att det faktiskt är skillnad på te och te. Det känner till och med en amatör som jag. Vid nästa besök i den kungliga huvudstaden kommer jag definitivt att besöka Tea Centre of Stockholm för att köpa hem lite te. Varför jag inte gjorde det när jag var där i somras och stod i butiken kan man ju undra.

1 kommentar:

  1. Du mindes helt rätt :) Jag ska ta mig lite te på jobbet imorn, prova på "de enda godkända" tepåsarna ;)

    SvaraRadera