onsdag 16 mars 2011

Vissa dagar flyter allt på smidigare än andra

Trots att Alice var på ett uselt humör i morse och var arg för att hon inte fick göra pärlhalsband mitt i frukosten blev det trots allt en bra dag.


Klockan 8.12 satt barnen påklädda i syskonvagnen och exakt en timme senare rullade vi in på uppfarten igen. Barnen åt lite förmiddagsmellis i solen på bron och lekte i snön innan vi klockan 10 satte oss i bilen för att åka till Sus och första besöket på barnhabiliteringen. Man hinner med en del på förmiddagen när man har morgonpigga barn.


Lite tokigt blev det när båda barnen somnade i bilen på väg hem före lunch. Astrid hade inga planer på att vakna när vi kom hem och åt sin lunch vid mellistid. Alice var inte så sugen på att vakna hon heller, men slukade sina köttbullar efter lite övertalning. Sedan fick vi besök och utförde byteshandel och plötsligt blev Alice ägare till både motorcykel och hjälm. Hjälmen skulle hon absolut ha på sig när hon lekte med traktorn och jag var lite osäker på om jag skulle få av den när jag packade ner barnen i vagnen för promenad nummer 2. Promenaden var mest för att få Alice att slumra en stund då det blev lite tokigt med middagsluren idag, men det tyckte hon inte alls var nödvändigt. Det enda det resulterade i var att vi alla fick friskluft och jag fick ytterligare 45 minuters motion. Inte så dumt det heller. Nu hoppas jag bara att middags- och kvällsrusningen flyter på lika smidigt som dagen i övrigt har gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar