tisdag 1 mars 2011

Sådan far sådan dotter

Alice: Jag får ingen mat.
Jag och maken: Eehhh??

Efter att hon har sagt det några gånger vid matbordet samtidigt som hon skjuter tallriken ifrån sig förstår vi att hon menar att hon inte vill ha mer mat, alltså INTE att hon inte får någon mat. Man skulle också kunna tänka sig att hon, som när det gäller allt annat, brås på sin far. När maken var ungefär 15 år (dock något äldre än Alice är nu alltså) åkte familjen på bilsemester och de letade efter ett ställe där de kunde stanna för att äta. Den hungrige tonårspojken började bli less på att vänta på mat och vevade ner bilrutan (ja det är så länge sedan att på den tiden tryckte man inte bara på en knapp för att rutan skulle öppnas) och skrek: Hjääälp, de ger mig ingen mat!

Det är kanske tur att Alice, trots att hon inte är så stor i växten, inte är mager så att folk slipper gå omkring och tro att vi inte ger henne mat :)

1 kommentar:

  1. Haha! jag började skratta högt när jag läste om Thomas.. Var tvungen att vända mig om och kolla så att gubben bakom mig på perrongen hade gått...

    SvaraRadera