söndag 27 mars 2011

Utrustad för träning

Det är så jädrans skönt att vara på banan igen när det gäller träning. Det är lång väg kvar innan jag har något som man ens kan kalla kondition. Samma gäller muskler. Men någonstans måste man ju börja och förvandlingen sker inte över en natt. Promenader, magträning och lite andra styrkeövningar med hjälp av exetubes kör jag ju redan. Snart ska jag nog våga mig på första löprundan för säsongen. Zumbaskivorna och de lätta hantlarna som ska få fungera som zumbasticks ligger redo och väntar på att jag ska ha lust att köra ett sånt pass. Det får bli såna dagar då vädret inte lockar till uteträning. Idag köpte vi en gymboll och ett träningshjul för att kunna variera träningen här hemma lite mer.









För utom det är ett par Reebok easytone är på väg hem till mig.
Dagens deal hos Groupon var att man kunde köpa ett presentkort på Heppo.se till ett värde av 500 kr, men endast betala 200 kr för det och det gjorde ju att skorna blev lite billigare. Jag har spanat på dem ett tag, men suckat lite över att alla träningsskor är så dyra. Det är ju ingen nyhet att det kostar att köpa bra skor, men det är lika tråkigt varje gång man behöver göra det. Jag kan verkligen se framför mig hur "tonad" jag kommer att bli ;)

1 kommentar:

  1. Alltså, jag har toning-skor.. Vete tusan om rumpan blivit mer tonad eller inte, men det känns iaf att man går i sånna skor! :) Mina som jag har (reebok) är rktigt sköna iaf :)

    From imorn (eftersom jag handlat onyttigt till ikväll) så ska jag skippa godis, chips, läsk, kakor m.m. Då ska jag vara fit, blivit av med dallret som envist hänger kvar, för där under skymtar jag lite tränad mage och den får hellre synas än vara inbäddad i en mjuk och tunn krockkudde :) Kör hårt nu så kan vi med gott samvete växla mellan lite träning och poolhäng! :)

    SvaraRadera