torsdag 11 augusti 2011

Dagens träning

Det blev en runda i F21s milspår idag igen. Jag har sovit lite för lite några nätter, steg upp tidigt i morse, haft en fullspäckad dag, har haft lite ontihalsenkänningar då och då de senaste dagarna. Jag har helt enkelt inte känt mig på topp den här veckan rent träningsmässigt, men det brukar ju alltid kännas bättre när man väl är där ute i spåret. Det gjorde det i dag också och jag orkade ändå hålla ett hyfsat tempo. Inte full fart, men inte heller långsam jogg.

För andra gången i rad har jag fått ta på mig en långärmad tröja och löpartights med långa ben. Man kan alltså säga att man just nu inte behöver vänta till sent på kvällen för att kunna få sig en tur i skogen. Hela sommaren har det varit hot hot hot och nästan omöjligt att träna på dagtid. I alla fall för en som inte kommer överens med kombinationen träning-värme, men jag saknar ändå värmen. Fast om jag bara tänker löpning så är det himla skön luft nu. Massor av syre som liksom bara hänger i luften och gör löpningen betydligt behagligare.

Så här såg det ut när jag klev ut genom dörren och skulle åka iväg till F21. Just då var jag inte så säker på att det skulle bli en behaglig runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar