lördag 27 augusti 2011

Dagens tips

Det är ju himla snyggt och fräscht att ha fina välvårdade naglar, men vem orkar? Det tar ju sååå mycket tid att fila, måla och fixa. Sedan håller det ju sällan mer än till dagen efter då det börjar nötas bort och bli fult. Jag har varken tid eller lust att måla naglarna varannan dag för det är ju liksom inte bara att måla på, det ska ju torka också.

Nu tror jag att jag äntligen har hittat mirakelnagellacket. Jag målade naglarna i torsdags och än är det inte en skråma eller tillstymmelse till att det håller på att nötas bort. Jag blev så glad att jag tvungen att åka in till stan för att köpa ett till nagellack av samma märke. Tjejen i butiken tipsade även om ett överlack som hon har använt tillsammans med det här nagellacket som får det att hålla ännu bättre. Hon hade målat naglarna innan hon åkte på en veckas sol- och badsemester och det var lika fint när hon kom hem igen. Det låter ju nästan för bra för att vara sant, men med tanke på hur bra det håller utan överlacket så är det nog sant. Köpte naturligtvis överlacket också och nu ska här testas :)

Jag var lite feg och valde två ganska neutrala färger. För den mer vågade fanns det några minst sagt skrikiga, men snygga, färger att välja bland. 99:- per styck kostar de. Kanske aningen dyrare än Isadora (vet faktiskt inte vad de kostar) och såna märken, men ändå överkomligt pris tycker jag och definitivt värt pengarna då man slipper måla så ofta. Tid är pengar heter det väl ;) 

1 kommentar: